På 2. undervisningsdag blev vi introduceret til et online-værktøj som hedder "Thinglink". Jeg forestiller mig at man kan benytte dette online-værktøj til både at lave instruktions-materiale og at uddele opgaver til eleverne, hvor de selv skal lave markeringer på "arbejdssituationer". Der kan blandt andet indsættes navne på enkelte dele, henvisning til lovtekst, en forklaring på brugen af materiel, links til video .
Fordel:
Eleven skal sætte sig ind i nyt materiel og lave en beskrivelse.
Udfordring:
Det forudsætter at eleven har et vist niveau i brug af It.
torsdag den 7. september 2017
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Efter eksamen :-)
Nu er eksamen er vel afsluttet og julen er overstået. Her på næstsidste dag i 2017, vil jeg lige komme med det umiddelbare sidste oplæg på...
-
Følgende er min egen refleksion. I dag skulle Palle og jeg afprøve vores idé med videooptagelser. Vi fik lavet en god intro / opstart med ...
-
I dag er vi blevet præsenteret for forskellige webbaserede feedback-værktøjer..... her er et eksempel på brug af platformen "Socrative&...
-
Jeg har de sidste tre måneder arbejdet med den "eDidaktiske Overvejelsesmodel". I den forbindelse har jeg gjort mig nogle erfaring...
Ingen kommentarer:
Send en kommentar