- Man kan vælge om der skal indsættes et billed, eller om det kun skal indeholde tekst.
- Tiden som eleven har til rådighed kan justeres.
- Skal der være point eller rigtig svar som tæller.
- Man kan vælge 2,3 eller 4 svarmuligheder og markerer flere svarmuligheder som korrekte.
Første gang jeg anvendte anvendte Kahoot, havde jeg ikke medtaget muligheden for point. Det viste sig at være en "lidt" kedelig runde, da det ikke trykkede på "konkurrenceknappen".
Anden gang prøvede jeg med den samme Kahoot, med samme hold, dog med pointmuligheden slået til, og så kan det nok være, at elever kom op af stolene.
Jeg har prøvet at køre en Kahoot, efter endt undervisnings dag, nogle gange starter vi næste dag med gårsdagens faglige mål.
Jeg har også forsøgt mig med en Kahoot om morgenen, men dagens indhold. Det gør jeg af to grunde. Den ene grund, er for at afklare om eleverne har den viden om emnet, som de påstår at de har. Det er sjældent tilfældet. Den anden grund er, at Kahoot´en indeholder mange af dagens målpinde, og det gør at eleverne er mere deltagende i undervisningen, når vi når til de emner i løbet af dagen, for de vil ikke tabe, når dagen afsluttes med Kahoot´en igen.
Når man har registreret sig på www.kahoot.it, kan man lave sine egne spil. De kan holdes hemmelige, eller de kan være offentlige, så andre kan søge dem. Det giver også én selv mulighed for at "låne" fra andre, men man skal opmærksom på, om spørgsmål og svar passer efter de forhold som man underviser under.
Man kan både spille Kahoot på computer og smartphone, både på nettet og via en applikation.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar